Bijna! - Reisverslag uit Gorinchem, Nederland van Merel Dongen - WaarBenJij.nu Bijna! - Reisverslag uit Gorinchem, Nederland van Merel Dongen - WaarBenJij.nu

Bijna!

Blijf op de hoogte en volg Merel

13 Mei 2014 | Nederland, Gorinchem

Het is bijna zover!
Mijn koffer is gepakt, mijn reisoutfit ligt al klaar, paspoort en ticket liggen te wachten en de dollarbiljetten schitteren in mijn portemonnee.

Mijn aftelkalender geeft nog 4 dagen aan. Zaterdag ochtend om 8 uur vlieg ik naar de VS toe. Het avontuur gaat nu echt bijna beginnen.

Omdat sommige van jullie niet precies weten wat ik precies in Philadelphia ga doen, leek het me leuk om hier vast wat informatie te plaatsen.

Ik ga voor een project aangeboden door school twee weken naar Philadelphia. (De stad in de VS en niet het bedrijf zoals sommige mensen dachten...)
In Philadelphia ga ik meedoen aan een Urban Seminar zoals zij dit noemen. Dit houdt in dat ik ga meemaken hoe het is om in een grote stad les te geven. Samen met 20 Nederlandse studenten en 230 Amerikaanse studenten ga ik ervaren hoe het is om in de achterstandswijken, van een enorme stad, les te geven.

Ik ga dit ook ondervinden. 8 dagen ga ik stage lopen op een school in een 'achterbuurt'. We worden met een bus naar de school gebracht en na schooltijd ook weer opgehaald. Dit geeft dus al duidelijk aan dat het niet heel veilig is om alleen (of samen) over straat te gaan. Best spannend dus..
Naast het stage lopen op een basisschool zal ik ook lessen gaan volgen op de University, waar ik tevens verblijf. De onderwerpen van deze colleges zullen verschillen maar zullen allemaal in het teken staan van het les geven in een grote stad.
Daarnaast zijn er ook een paar dagen dat ik in de wijk zal gaan werken. We gaan community service doen om de buurt en de locals beter te leren kennen. Wat we precies voor werk moeten doen is nog niet duidelijk.
Ik zal verblijven op La Salle University, ik ga slapen op een dorm. De universiteit is nu leeg omdat er een lading studenten net geslaagd is. Ook het slapen en het leven is dus een totaal nieuwe ervaring voor mij.

Ik ben nu lessen aan het maken die ik ga geven aan mijn stageklas. Lessen over wie ik ben, over Nederland en een les rekenen met euros.
Heel erg leuk om te maken, ik hoop nog leuker om straks te geven!

Ik ben ontzettend benieuwd of het allemaal als 'bekend' voelt door alle films die ik al over de VS heb gezien.. Maar als ik anderen moet geloven dan ga ik mijn ogen uitkijken en is niets 'normaal'.

Ondanks de zenuwen die nu door mijn lijf heen gieren, heb ik er ontzettend veel zin in!

America, here I come!
(Over 4 dagen dan........)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

Hoi, Ik ben Merel! Dit jaar zal ik een paar keer op reis gaan voor mijn studie. Ik doe de PABO in Dordrecht. Op de planning staan nu: Amerika in mei, Indonesie-Java in september tot november. Hier zal ik stage gaan lopen op basisscholen en naar de universiteit gaan. Ik zal mijn best doen om af en toe een berichtje te plaatsen! xxxx

Actief sinds 11 Maart 2014
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 12417

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 25 December 2014

Minor In Indonesie

17 Mei 2014 - 04 Juni 2014

America, here I come!

Landen bezocht: