Salsa, South Street, bijzondere tuinen en Phillies - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Merel Dongen - WaarBenJij.nu Salsa, South Street, bijzondere tuinen en Phillies - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Merel Dongen - WaarBenJij.nu

Salsa, South Street, bijzondere tuinen en Phillies

Blijf op de hoogte en volg Merel

26 Mei 2014 | Verenigde Staten, Philadelphia


Hier was ik dus al bang voor, dat ik mijn blog zou gaan verwaarlozen. Nu, terwijl ik doodop op bed lig, nog even wat tikken.

Vrijdag had ik op stage als doel dat ik alleen maar positieve dingen in me op wilde nemen. Dit is heel erg goed gelukt. Ik heb echt een band gevoeld met mijn leerlingen en ik heb ze nu echt kunnen helpen omdat de relatie een basis heeft. Heel erg fijn, ze nemen me nu serieus. Ik heb heerlijk even football gespeeld met een meisje uit mijn klas. Gelukkig had ik met mijn lieve vriendjes op BWP al eens geoefend, ik stond dus niet heel erg voor paal.
Het enige negatieve wat er vrijdag op stage is gebeurt is dat een oud collega van mijn mentor op het nieuws is geweest. Ze heeft blijkbaar een hele tijd een relatie met een 14 jarige jongen gehad. Een 8th grader uit haar klas. Dit terwijl ze gewoon getrouwd is (was?????!) en twee kindjes heeft. Dit was zo bizar dat ik het eigenlijk direct geblokt heb uit mijn herinneringen van deze dag. Maar aangezien ik alles wil kunnen herinneren van deze ervaring vind ik dat het in mijn blog moet..

Vrijdag avond zijn we gaan salsadansen. We mochten met een Amerikaanse student en zijn vriendin mee rijden. We kwamen in een achterbuurt aan. We moesten een heel end lopen. Die jongen kreeg een high five van een random jongen. ‘Good job.’ Hij liep met 5 dames. Toen we aan kwamen hebben we lekker gegeten in de Cubaanse tent. Daarna zijn we naar boven gegaan, waar de danszaal was. Hier hebben we wat basic pasjes geleerd. Ik houd er echt van!

Zaterdag, EINDELIJK weekend. Het is leuk hoor, maar oh wat is alles vermoeiend. Ik ben ’s ochtends eerst een kopje koffie gaan halen bij de Dunkin Donuts voor mij en Susje. Daarna zijn we met de metro naar 30th street station gegaan. Hier hebben we eerst staan klungelen in een post kantoor en hebben we het station bekeken.
Daarna zijn we naar de reading terminal gelopen. Daar is een etensmarkt met ontzettend veel verschillende eet tentjes. We hebben hier een Cheese Steak gekocht! Mijn eerste ever!!! (A must eat when you’re in Philly.) Daarna zijn we naar South Street gegaan, een ontzettend leuke winkelstraat met heel diverse winkels. Hier ligt de Magical Garden ook aan. Hier hebben we onze ogen uitgekeken. Zo bijzonder veel te zien..
’s Avonds niet veel meer gedaan.

Zondag heb ik heerlijk gesport in de brandende zon. Helpt zo ontzettend goed tegen de heimwee. Sporten kan overal en ik voel me er een stuk beter door.
Daarna hebben we een lekker zondag ochtend ontbijt gemaakt met de meiden. Met wafels, croissantjes, ijsthee en een kat.
De kat die hier woont is zo brutaal dat hij het eten uit je hand komt eten als je niet op let. Erg gezellig dus..
Daarna zijn Susje en ik met de metro naar AT & T gegaan, daar staat het stadion van de Phillies, het baseball team. We hebben hier een baseball wedstrijd tegen de LA Dodgers gezien. Wat een ervaring. We voelde ons zo ontzettend Amerikaans. We zaten heerlijk in de zon (het was minimaal 25 graden). Toen het begon vroeg ik: ‘Weet jij eigenlijk wat de spelregels zijn?’ ‘Euhm, nee.’ Kijk, daar hebben we wat aan. Maar het was niet erg.. Het was goed te volgen. We hadden al vrij snel geconstateerd dat de Dodgers beter waren, maar om nu voor de tegenstanders te gaan juichen..

Daarna zijn we weer naar South Street gegaan. Hier hebben we de andere meiden ontmoet en hebben we ontzettend leuk en lekker gegeten! Terug zijn we weer met de metro gegaan. De metro is hier prima, maar oh wat een herrie zeg. Als of alles in stort en je bedolven wordt door een berg puin. Heel erg naar. Hierdoor merk ik dat ik nog geen echte ‘City Girl’ ben. Ach, ik heb nog 1,5 weken om hier aan te wennen.

Morgen is het Memorial Day, we hebben cupcakes met de vlag van Amerika gekocht om hier aan te denken. Verder moeten we op fieldtrip. We beginnen bij the art museum, hier wilde ik heel graag heen! Leuk dus, even op de Rocky steps klimmen. (OEPS! Ik moet nog steeds een stukje van die film zien, zodat ik ook weet waar het over gaat….)
Daarna moeten we nog wat doen, maar ik ben nu zo moe dat ik het vergeten ben.. Komt morgen wel.

Aftellen tot mijn verjaardag!!!!!!!!!!! :D

Dikke kussen!

  • 26 Mei 2014 - 08:55

    Peggy:

    Ja meis, ik kan me voorstellen dat al die nieuwe dingen vermoeiend zijn. Maar het is ook heerlijk te zien dat je het allemaal zo intens beleeft. Ben wel blij verrast over het kopje koffie halen. Wordt je dan toch eindelijk een koffieleut....? Veel plezier verder en dikke kus weer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

Hoi, Ik ben Merel! Dit jaar zal ik een paar keer op reis gaan voor mijn studie. Ik doe de PABO in Dordrecht. Op de planning staan nu: Amerika in mei, Indonesie-Java in september tot november. Hier zal ik stage gaan lopen op basisscholen en naar de universiteit gaan. Ik zal mijn best doen om af en toe een berichtje te plaatsen! xxxx

Actief sinds 11 Maart 2014
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 12422

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 25 December 2014

Minor In Indonesie

17 Mei 2014 - 04 Juni 2014

America, here I come!

Landen bezocht: