Tempels en (wild)water avonturen - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Merel Dongen - WaarBenJij.nu Tempels en (wild)water avonturen - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Merel Dongen - WaarBenJij.nu

Tempels en (wild)water avonturen

Blijf op de hoogte en volg Merel

12 Oktober 2014 | Indonesië, Jogjakarta


Ik wil mijn blog dit keer anders beginnen dan normaal en mijn bankbaarheid uitspreken naar alle meisjes waar ik mee woon. Dank jullie wel dat jullie zo verschrikkelijk, lief, gek, gezellig, grappig en creatief zijn!
Creatief zijn ze zeker. Mijn naam is al 8 keer veranderd naar iets anders. De naam die vooral blijft hangen is MORE. Dit komt omdat de huisbazin een keer een taxi voor me belde en mijn naam zo spelde. Origineel is het zeker.
Als er over mij en Judith wordt gesproken dan worden we Jut en Jul genoemd. Haha, heel erg leuk.

Woensdag heb ik aan het onderzoek gewerkt op de universiteit. Literatuur gezocht en dit samengevat. Aangezien ik jullie niet wil vervelen met (interessante) wetenschappelijke onderzoeken over klassenmanagement en niveaudifferentiatie zal ik het hier bij laten. ’s Avonds zijn we met alle meiden uit eten geweest, lekker Italiaans.

Donderdag kwam Luuk naar ons huis toe. Hij had een lijst met tempels gekregen van een vriend. We zijn met zijn zessen op drie scooters op pad gegaan. Na een uur zijn we de weg gaan vragen. We kwamen er achter dat we al 20 minuten te ver door gereden hadden. Dus hup, weer terug op de scooter en wat we toen zagen was adembenemend mooi…. Een hele oude tempel, zonder toeristen en zonder indo’s. Zo ongelooflijk mooi. Heel veel details en mooie beelden op de tempel. We hebben een reis gemaakt van 7 uur. Door de bergen, door de stad, lekker rijden op de scooter. De tempels gaven zo’n ontzettende rust.. Ik voelde me helemaal op mijn gemak en ik voelde me echt heel erg gelukkig. In ons huis (thuis) staan overal wel Boeddha beelden. Hier zie ik ze mega groot.. Het was echt fantastisch.
’s Avonds hebben we lekker aardappelen gegeten. Toen ik de spullen wilde opruimen, raakte ik in gesprek met de huisbazin. Toen ik zei dat ik verder ging opruimen zei ze: ‘No, no, nooooo, no, thank you, miss, no.’ Dus ik begreep er niets van. ‘Maybe my husband will like it! Thank you, miss More!’
Dacht ze dus dat ik mijn aardappelen aan haar wilde geven…. -_-‘
Ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om haar te vertellen dat ik ze alleen wilde opruimen. Dus ik heb de aardappelen maar gewoon laten liggen. Ik koop wel weer nieuwe. Hihi. Fijn hoor, zo’n taalbarrière.

Vrijdag was een dubbele dag, oma werd begraven en ik zat hier. Dat was wel even moeilijk. Gelukkig ben ik met Judith naar het winkelcentrum gegaan en heb ik lekker afleiding gekregen!

Zaterdag zijn we met de hele groep gaan raften. Het water was niet heel wild, maar het was wel ontzettend leuk. Iedereen heeft wel ergens blauwe plekken of striemen zitten. Het was ontzettend leuk! We waren ook ontzettend fanatiek aan het peddelen en elkaar er aan het ingooien. Die middag was iedereen dood op. Iedereen wilde slapen. Toen ik wakker werd had ik zo’n trek in brood dat ik met Floor en Judith naar het ziekenhuis ben gereden om daar broodjes te gaan halen. (Hier hebben ze hele lekkere broodjes!!!!!!) Die avond hebben we met zijn achten spelletjesavond gedaan! Een heerlijke groepsdag dus!

Vandaag zijn we in een resort gaan zwemmen en gaan eten. 3 uur lang all you can eat. Lekker dagje! Nu gaan we naar de straat om lekker wat te eten en daarna gaan we met z’n allen Robinson kijken!

Dikke kussen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

Hoi, Ik ben Merel! Dit jaar zal ik een paar keer op reis gaan voor mijn studie. Ik doe de PABO in Dordrecht. Op de planning staan nu: Amerika in mei, Indonesie-Java in september tot november. Hier zal ik stage gaan lopen op basisscholen en naar de universiteit gaan. Ik zal mijn best doen om af en toe een berichtje te plaatsen! xxxx

Actief sinds 11 Maart 2014
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 12414

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 25 December 2014

Minor In Indonesie

17 Mei 2014 - 04 Juni 2014

America, here I come!

Landen bezocht: