‘Knock it off, or I’m going to dance with you.’ - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Merel Dongen - WaarBenJij.nu ‘Knock it off, or I’m going to dance with you.’ - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Merel Dongen - WaarBenJij.nu

‘Knock it off, or I’m going to dance with you.’

Blijf op de hoogte en volg Merel

29 Mei 2014 | Verenigde Staten, Philadelphia

Hallo lieve allemaal,

Ik heb het mega druk hier. Mijn energie is op. Ik leef nu op mijn reserve. Een blog bijhouden is dus ook niet erg gemakkelijk meer. Ik excuseer me alvast voor mijn slechte spelling. Ik merk dat ik geen flauw idee meer heb hoe ik sommige Engelse en Nederlandse woorden moet schrijven omdat ik non stop twee talig bezig ben. Dit is ook wel heel erg leuk eigenlijk, ik begrijp nu veel beter hoe mijn tweetalige kinderen zich voelen en hoe moeilijk dit is.

Maandag was het Memorial Day. Iedereen was vrij dus we hadden geen stage. We zijn als excursie naar The Art Museum geweest. Hier kregen we een introductie van een oud leraar, hij gaf aan hoe ontzettend belangrijk leraren zijn. Dit is toch altijd wel fijn om te horen, even erkenning voor al het harde werken.
Ik heb op de Rockysteps gerend. (HET WAS 30 GRADEN..) Dit was echt leuk. Het was ontzettend mooi voor the art museum. We kwamen de crew van 3 Op Reis tegen. Ik ben stiekem ‘fan’ van Dennis Storm. Dus ik was heel blij toen hij met mij op de foto wilde! :D
Daarna zijn we naar het constitution center gegaan. Hier kregen we een voorstelling te zien over ‘We the people’. Over het begin van de vrijheid in Amerika. Dit was erg leuk om te zien, ik weet nu veel meer over de geschiedenis van Amerika.

Dinsdag was het weer tijd voor stage. Ik kon nauwelijks uit mijn bed komen.. Maar om 6.35 moest ik er toch echt uit. Om 7.30 staat onze driver al klaar namelijk. Op stage viel ik bijna in slaap. Echt heeeeeeel erg. Maar ik kon nauwelijks wakker blijven. Gelukkig kwam er een meneer in de klas vertellen over social media. Heel erg leuk omdat ik zelf ook zulke lessen heb gegeven in Nederland. Maar wat een verschil qua inhoud. Hier ging het over hoe je uit de gevangenis moet blijven. En als je een verkeerde keuze maakt met social media dat je in een ruzie kan komen en dat je dan vermoord kan worden. Heel bizar. Letterlijk heeft die meneer gezegd: ‘How many baby mamma’s do you wanna have?! THREE? No? Than behave when you’re online…’ Tegen de kinderen in groep 8… 12 jaar. En nu krijgen ze al preken over het omgaan met mensen .
Tijdens prep (het wissel uur waar de leerlingen een ander vak krijgen dan wat mijn mentix geeft) kregen de kinderen wiskunde. Het was chaos. Ik ben aan de kant van de jongens gaan zitten en heb ze aan het werk gehouden. Het ging over breuken. Hier kan ik prima mee overweg en in het Engels ging dat ook heel erg goed. Ik he been jongen (die normal altijd slaapt in de klas) geholpen met zijn breuken. Hij begreep het eerst niet, en daarna kon hij zelf zijn opdrachten maken. Ik was zo trots op hem, (en op mezelf) dat ik weer nieuwe energie kreeg!
De middag was hels. Mijn mentor had een oudergesprek met een zorgcoordinator en de directrice, dus mijn klas was alleen met de onderwijsassistent. Ik zal zo goed mogelijk het beeld beschrijven: Mr Hard is een hele lange, brede, dikkere, donkere man. Hij heeft het formaat van een rugbyspeler. Hij heeft een paar jaar geleden een auto ongeluk gehad waardoor hij nu niet helemaal meer klopt. Hij heeft een bult op zijn hoofd die er niet hoort te zitten. Het is een lieve man, maar is niet geschikt voor het werk wat hij doet. Hij kan geen orde houden, heeft geen klassenmanagement.. Als hij alleen voor de klas staat (al is het maar voor 2 minuten) gebeurt er niets meer, behalve dat iedereen los gaat.
Iedereen kan zich een klas voorstellen waar de propjes papier, tassen, vesten, boeken en kinderen door de klas heen vliegen, toch? DIT WAS EXACT DAT. De kinderen waren niet meer te houden. Terwijl Mr. Hard langs liep en zachtjes vroeg of ze wilde gaan zitten. Hij draaide zich om en begon aan een vest te trekken dat een meisje vast had om weg te gooien. Zij liet niet los, hij wel. Het was een circus. Ik heb geprobeerd om de orde weer terug te brengen in de klas. Dit lukte aardig. Tot Mr. Hard met zijn grote lichaam midden in de klas ging staan, hij zorgde er voor dat ik 4 of 5 leerlingen niet meer kon zien. Die grepen (natuurlijk) hun kans en begonnen weer. Dat zorgde er voor dat de rest ook weer ging. Ik ben uiteindelijk naar mijn mentor gelopen en heb haar uit haar vergadering gehaald. Ik ben toen ik terug was op mijn stoel gaan zitten, heb mijn koffie gepakt en heb gewoon maar zitten genieten van de circus… De kinderen keken heel raar naar me.. ‘What is she doing?! Why is she just sitting there?!’ Heerlijk.
Toen Gail eindelijk terug kwam waren ze weer de schatjes en engeltjes die ik ken. Direct stil en aan het werk. Deze vrouw heeft iets magisch, echt waar.

Vandaag is het woensdag. Ik ging weer met een hangend hoofd uit bed. Zoals ik al zei: mijn energie is op. Ik had wel zin in stage, mijn mentrix is zo geweldig dat het niets meer uit maakt wat de klas flikt. Vandaag heb ik gekeken in een klas waar sociaal emotioneel ‘gestoorde’ kinderen zitten. Dit was heel bijzonder. Een meisje die flipte en alles wat ze vond op de grond pleurde omdat ze boos was. Drie seconde daarna ging een jongen uit zijn plaat. Deze kinderen reageren heel erg extreem, maar als ik eerlijk ben, snap ik dat ze boos zijn. Ze hebben het idee dat ze niet eerlijk behandeld worden. Ik kan ook niet tegen onrecht dus ik snap ze. Maar ik zou nooit zo kunnen reageren. De leerkracht, Dan, reageerde bijzonder kalm en ‘cool’. Dit was heel fijn om te zien. Ik kan veel van hem leren.

Ik wil mijn laatste stuk afsluiten met wat leuke quotes die ik op schrijf ik de klas, tijdens lezingen en intervisie. Een ode aan mijn mentrix. SHE’S SO AWESOME!

Mentrix tegen kind:
‘Remember, Kim Kardashian is going to grade this when she’s back from her honeymoon, so do your best!’
‘I don’t argue with children.’
‘I’m changing my class management today. When you’re annoying, I’m going to serenade you.’
‘Next year, when you want to sleep in my class, I will take your desk away and make you stand up all day long. DON’T SLEEP IN MY CLASS!!!!!’

Studenten hier:
‘It sucks to suck.’
‘Yes, no, maybe so?’

Leerlingen in de klas:
‘I only got two arms.’
‘I adore your eyes.’ (Altijd goed om tegen een leraar te zeggen… Slijmballen! :D

En de beste quote ever:
‘Knock it off, or I’m going to dance with you.’


  • 29 Mei 2014 - 11:03

    Peggy:

    Geweldig weer, Merel. Ik zie het allemaal voor me. Zeer beeldend geschreven. Tot de volgende, ik kan nauwelijks wachten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

Hoi, Ik ben Merel! Dit jaar zal ik een paar keer op reis gaan voor mijn studie. Ik doe de PABO in Dordrecht. Op de planning staan nu: Amerika in mei, Indonesie-Java in september tot november. Hier zal ik stage gaan lopen op basisscholen en naar de universiteit gaan. Ik zal mijn best doen om af en toe een berichtje te plaatsen! xxxx

Actief sinds 11 Maart 2014
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 12434

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 25 December 2014

Minor In Indonesie

17 Mei 2014 - 04 Juni 2014

America, here I come!

Landen bezocht: