Bye Bye New York, Hello Amsterdam - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Merel Dongen - WaarBenJij.nu Bye Bye New York, Hello Amsterdam - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Merel Dongen - WaarBenJij.nu

Bye Bye New York, Hello Amsterdam

Blijf op de hoogte en volg Merel

04 Juni 2014 | Verenigde Staten, New York


Gisteren was een echte chill dag. Eerst lekker op het dakterras in de zon gelegen. Toen werd het echt te warm. Als je over straat liep was het benauwd warm, boven op het dakterras stond nog wel een briesje. Dit was dus echt heel fijn.
Daarna voelde ik me een beetje ziek. Mijn lichaam heeft zo hard gewerkt de afgelopen weken dat ik gewoon op ben. Ik heb dus heerlijk genoten van een (veel te) lange douche en een power nap.

Daarna ben ik op reis gegaan! Weer terug naar 5th Ave. want ik wilde toch nog wat extra dingen kopen in de MoMA winkel. Daarna ben ik door gegaan naar Times Square, hier viel de regen (eindelijk) met bakken uit de hemel. Het was nog steeds bloed en bloed heet, om 7 uur ’s avonds nog boven de 28 graden. De regen was zeker lekker tussen mijn tenen. Ik had mijn all stars om geruild voor mijn sandaaltjes. Niet een heel handige actie omdat het regende, maar eigenlijk was het heerlijk.

Om half 7 ben ik richting het theater gelopen. Om 7 uur zou The Lion King beginnen. Super veel zin in. Toen ik op mijn stoel zat voelde ik een vlaag van eenzaamheid over me heen komen. Iedereen was of met familie of met vriendje/vriendinnetje, man/vrouw. Ik ben natuurlijk al 3 weken ‘alleen’ op reis, maar in Philly had ik lieve vriendinnetjes die mij kwamen knuffelen en waar ik naar toe kon gaan als ik moest knuffelen. Hier was dat dus wel anders. Het verhaal van The Lion King leek ik nu pas echt goed te begrijpen, mede door de eenzaamheid en de mooiheid van alles begon ik dus te huilen…. Juist ja.
Gelukkig was het donker. Ach, om eerlijk te zijn schaam ik me er niet eens voor. Het was zo verschrikkelijk indrukwekkend en mooi en dat samen met de gevoelens die ik had vind ik het best logisch. Het was een fantastische avond. Ik ben super gelukkig dat ik dit mocht doen!

En in de sfeer van de Lion King startte ik mijn dag: Hakuna Matatta; No worries. Vandaag vlieg ik terug naar huis. Ik ben ontzettend blij dat ik dit allemaal heb mogen mee maken maar ik ben ook ontzettend blij dat ik weer naar huis kan.
Ik mis mijn lieve vriendinnetjes uit Philadelphia nu al.. In Nederland gaat contact zoeken wat gemakkelijker. Gelukkig maar.

Voor nu ga ik stoppen met mijn bloggen. Ik ga nog snel even wat kusjes geven via FaceTime en dan ga ik een taxi zoeken.

TOT OVER EEN PAAR UUR NEDERLAND!!! xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

Hoi, Ik ben Merel! Dit jaar zal ik een paar keer op reis gaan voor mijn studie. Ik doe de PABO in Dordrecht. Op de planning staan nu: Amerika in mei, Indonesie-Java in september tot november. Hier zal ik stage gaan lopen op basisscholen en naar de universiteit gaan. Ik zal mijn best doen om af en toe een berichtje te plaatsen! xxxx

Actief sinds 11 Maart 2014
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 12447

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 25 December 2014

Minor In Indonesie

17 Mei 2014 - 04 Juni 2014

America, here I come!

Landen bezocht: