In m’n up in New York City - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Merel Dongen - WaarBenJij.nu In m’n up in New York City - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Merel Dongen - WaarBenJij.nu

In m’n up in New York City

Blijf op de hoogte en volg Merel

02 Juni 2014 | Verenigde Staten, New York

Vrijdag was mijn laatste stage dag. Het voelde heel dubbel. Aan de ene kant was ik blij dat ik het ‘overleefd’ had en dat ik naar huis kon. Maar aan de andere kant was ik ook super verdrietig omdat ik geen afscheid wilde nemen. Maar ik was vooral verdrietig omdat het over was, ik heb het idee dat ik dit gevoel wat ik nu heb, in Nederland snel kwijt raak. Gelukkig heb ik hele leuke meiden ontmoet die me daar aan kunnen helpen herinneren.

Ik heb gekeken bij kindergarden, groep 1 en 2. De kinderen kunnen hier gewoon al schrijven, lezen op intonatie (emoties enz. toevoegen aan een tekst). Dit is zo bijzonder. Dit begint bij ons pas in groep 3 een beetje te komen. Maar hier schrijven ze al hele zinnen en kunnen ze al woorden spellen. Ik ging een spel spelen met 4 kinderen. (ZO SCHATTIG.) We deden Boggle for Kids. Ze zagen een plaatje van een woord met drie letters. Deze letters moesten ze opzoeken en vervolgens neerleggen. Woorden als cow, cup, bat, cat, red, enz. Het was zo verschrikkelijk knap van ze. Tijdens het spelen pakte een heel mooi, klein meisje mijn hand steeds vast. Ik ben heel blij dat ik dit nog heb gezien, want bij de kleuters werken in een grote stad is heel anders dan werken met 12 jarige.

Ik kreeg een hele tas vol met cadeautjes van mijn mentor, een Philly t-shirt, een bandana, een pretsel, chocolade repen en nog meer snoepjes die alleen in Philly gemaakt worden. Super lief! Toen ik haar de cadeautjes gaf die ik voor haar had mee genomen werd ze helemaal blij. Stroopwafels, die zijn erg populair bij de Amerikanen die weten wat het zijn.
Tijdens het afscheid nemen heb ik even goed geknuffeld met haar en toen moest ik snel weg… We waren alle twee op het punt van huilen. Lieve Gail, dank je wel voor alles! <3

Gisterenavond heb ik mijn koffer ingepakt (18,5 kg, ik mag dus nog winkelen!!!!!). En toen ben ik lekker gaan slapen.

Vandaag ben ik om 6.05 wakker geworden. Vol met kriebels. Ik ben namelijk JARIG! :D
En ik reis nu in mijn up naar New York… Heeeeeeel eng, maar ook zo fantastisch! De zon schijnt heerlijk, het is ongeveer 25 graden buiten. Behalve dat ik mijn lieve moppeke wel bij me had willen hebben, is dit een perfecte dag!
De reis naar het station was echt een hel trouwens, mega grote koffer, zware tas. 15 minuten lopen naar het metrostation, trap af, trap op, nog een trap af, hier overstappen, daar wachten, weer een trap op, lift gevonden, lift kapot, trap op, knie openhalen, nog een trap op, scheenbeen openhalen, trap naar beneden, trap op. En toen was ik er..

Nu ga ik van het uitzicht genieten in de bus. Dag lieve allemaal!
Dikke Amerikaanse kussen van de birthday girl. xxxxx

Toen ik aankwam heb ik eerst mijn appartement gezocht, taxi aanhouden en gaan. Nadat ik mijn spulletjes uitgestald had en even gefacetimed had met vriendje lief en ouders ben ik de stad in gegaan. Moeilijk hoor, kiezen wat ik als eerste moest doen. Ik ben een heel stuk gaan lopen naar de metro (20 minuten) en vanaf daar ben ik naar Grand Central Terminal gegaan. Toen ben ik gaan lopen naar 5th Ave, richting Central Park. Onderweg heel erg veel beroemde en hoge gebouwen gezien. Het was aan het regenen op het moment dat ik Moma zag, makkelijke keuze dus. Tijd voor een museum.
Erg leuk om stukken van Picasso, Mondriaan, Monet en nog veel meer bekende schilders te zien. Na Moma ben ik verder richting Central Park gelopen, hier ben ik niet in geweest want het was al wat later, ik moest terug naar mijn appartement want ik had een afspraak. Jasper en Jelmer (van TV Noise) waren ook in NY voor een show in Websterhall (nachtclub). In de taxi naar ze toe had ik een lichte stress aanval. De taxichauffeur sprak geen engels en wist dan ook niet waar ik naar toe wilde. Ondertussen bleef die meter maar tikken. Ik werd bozer en bozer op die man. Uiteindelijk (na zo'n 30 minuten rijden) ben ik toch aangekomen. Ik ben met de jongens de stad in gegaan, alle gebouwen waren super mooi verlicht. We hebben samen gegeten en heel wat bijzondere dingen gezien. O.a. Times Square, een naakte zwerver in een etalage, empire state building, en nog veeeeeel meer. Toen was het tijd om naar de club te gaan. We werden opgehaald in een zwarte grote SUV, ik voelde me een koningin zo groot was die auto. In Websterhall was het super druk.
Ik kon gewoon backstage mee, heel erg vet om mee te maken! De jongens draaiden super goed! Ik heb me echt vermaakt.
Maar ik was wel blij toen ik om 3 uur in mijn bedje lag!

Slaap lekker! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

Hoi, Ik ben Merel! Dit jaar zal ik een paar keer op reis gaan voor mijn studie. Ik doe de PABO in Dordrecht. Op de planning staan nu: Amerika in mei, Indonesie-Java in september tot november. Hier zal ik stage gaan lopen op basisscholen en naar de universiteit gaan. Ik zal mijn best doen om af en toe een berichtje te plaatsen! xxxx

Actief sinds 11 Maart 2014
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 12444

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 25 December 2014

Minor In Indonesie

17 Mei 2014 - 04 Juni 2014

America, here I come!

Landen bezocht: