Muizen, huilen en brand - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Merel Dongen - WaarBenJij.nu Muizen, huilen en brand - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Merel Dongen - WaarBenJij.nu

Muizen, huilen en brand

Blijf op de hoogte en volg Merel

22 Mei 2014 | Verenigde Staten, Philadelphia

Het was een interessante dag vandaag. Ik heb vandaag stage gelopen. Ik heb mijn les gegeven over Nederland. De kinderen vonden het super interessant en hadden veel vragen. Oprechte interesse is een goede basis om dingen te leren! Geweldig dus. Vandaag ben ik wel weer flink geschrokken door alle dingen die ik heb gezien en gehoord. Een van de jongens die niet wilde werken vertelde vandaag over zijn thuissituatie verteld. Over hoe hij leeft en wat hij thuis meemaakt. Ik kan natuurlijk niet alles op internet zetten, maar het was zo heftig dat ik bijna moest huilen.

Het is zo sneu dat kinderen zich zorgen moeten maken om geweld, ruzies, geldzorgen en zich niet mogen concentreren op hun jeugd en ontwikkeling.
Dit is niet iets wat alleen hier gebeurt, natuurlijk is dit in Nederland ook zo. Maar hier heeft 97% van de kinderen in mijn klassen een heeeeeeeel slechte thuissituatie.

Het jongentje vertelde dat hij het gevoel heeft dat niemand van hem houdt en dat niemand iets om hem geeft. Dit krijgt hij namelijk dagelijks te horen. Als je daarnaast ook nog eens regelmatig een flink pak slaag krijgt omdat je oma chagrijnig is, helpt dat niet mee.

De kinderen hier hebben zo geen zelfrespect dat het niet gek is dat ze zwanger zijn op hun 13e. Er wordt namelijk bijna geen ander voorbeeld gegeven dan op je 25e al 4 kinderen hebben. Zo werd er vandaag een meisje uit mijn klas (11) betrapt in een bezemkast met een jongen. Ze heeft nog geen idee.. Ik helaas wel. Het maakt me zo verdrietig dat dit ‘normaal’ is. Alles wordt aangepast zodat deze dingen niet gebeuren. Maar blijkbaar kun je dit niet tegen gaan..

Wat me ook heel erg liet schrikken was een muis…. Er liep gewoon een muisje door de klas heen. En zoals de conciërge zei: ‘Er zit nooit maar 1 muis…’
Feestje met de muisjes.

En over feestjes gesproken, vanavond hadden we een leuke meeting buiten met alle studenten. Ik was helemaal blij dat ik voor het eerst on american time naar Modern Family kon kijken... Ging opeens het brand alarm af.. Met een hart aanval naar buiten gerend. Wat een herrie was dat zeg. Na 3 minuten kwam er heel rustig een bewaker aan die het alarm uit zette, gelukkig niets aan de hand. Maar wel de laatste aflevering van m'n favoriete serie gemist. Ach, ik ben allang blij dat we allemaal veilig zijn.

Voor jullie goede morgen,
xxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

Hoi, Ik ben Merel! Dit jaar zal ik een paar keer op reis gaan voor mijn studie. Ik doe de PABO in Dordrecht. Op de planning staan nu: Amerika in mei, Indonesie-Java in september tot november. Hier zal ik stage gaan lopen op basisscholen en naar de universiteit gaan. Ik zal mijn best doen om af en toe een berichtje te plaatsen! xxxx

Actief sinds 11 Maart 2014
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 12452

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 25 December 2014

Minor In Indonesie

17 Mei 2014 - 04 Juni 2014

America, here I come!

Landen bezocht: