Arrestaties en ongevallen - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Merel Dongen - WaarBenJij.nu Arrestaties en ongevallen - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Merel Dongen - WaarBenJij.nu

Arrestaties en ongevallen

Blijf op de hoogte en volg Merel

23 Mei 2014 | Verenigde Staten, Philadelphia

Vanochtend vroeg Gail, mijn mentor, of ik wel een blog bij houd over alles wat ik mee maak hier. Ik vertelde dat ik bijna niet anders kon omdat alles zo verschrikkelijk anders en nieuw is voor me. Wat niet nieuw is, is dat vandaag weer een hele heftige dag was. Ik ga een heel korte samenvatting geven.

Stage:
Er zijn twee jongens uit de 8th grade (hier is dat twee groepen na groep 8) gearresteerd door de politie. Ze werden het klaslokaal uit gehaald en naar het politiebureau gebracht. Daarboven op kwam nog eens 5 dagen schorsing. De een is opgepakt voor het dealen van wiet, wat dus echt super verboden is in de USA. De ander is opgepakt omdat hij het kocht van de jongen en dus drugs op zak had. Deze jongens zijn 13 jaar oud. Zoals mijn mentor zei was dit ‘cool’ voor ze.
Terwijl de jongens naar buiten geloodst werden, was een er vrouw die super hysterisch begon te gillen. Ik dacht dat het met die jongens te maken had, maar dit was niet het geval. Het was zo eng en spannend… Haar gil was te vergelijken met een gil die een moeder zou geven als haar kind doodgeschoten zou worden. Het ging door merg en been.. Na een tijde kwamen we er achter dat haar moeder en zus in een auto zaten die blijkbaar geëxplodeerd is. Het verhaal klopte niet echt en was erg raar, dus meer konden we er niet van maken.
Verder waren er verschrikkelijke verhalen over seksuele intimidatie binnen in de klas.
Je zou het bijna vergeten, maar er is ook leuk nieuws, de kinderen zijn super enthousiast over de informatie die ik over Nederland en over mezelf kan geven. Ze stellen goede vragen en leven op door alle punten die ze verdienen. Ik wilde vandaag eens positief afsluiten..

College:
Het college werd gegeven door leraren die in Philly werken, ze hebben leuke en grappige dingen verteld. Dit maakte alles wat luchtiger en positiever. Ik heb een paar goede tips gekregen die ik in Nederland, of eigenlijk overal kan toepassen.

De avond was niet heel boeiend, lekker een serie gekeken met Susje. Nu ga ik lekker slapen.

Dikke kus en goede morgen!! xxxx

  • 23 Mei 2014 - 07:55

    Vera:

    trots op je dropje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

Hoi, Ik ben Merel! Dit jaar zal ik een paar keer op reis gaan voor mijn studie. Ik doe de PABO in Dordrecht. Op de planning staan nu: Amerika in mei, Indonesie-Java in september tot november. Hier zal ik stage gaan lopen op basisscholen en naar de universiteit gaan. Ik zal mijn best doen om af en toe een berichtje te plaatsen! xxxx

Actief sinds 11 Maart 2014
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 12449

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 25 December 2014

Minor In Indonesie

17 Mei 2014 - 04 Juni 2014

America, here I come!

Landen bezocht: